Bekijk trainingsaanbod »

Zij gingen u voor...

Meer lezen over de ervaringen van andere bedrijven met Ampect? Klik hier
 
Home » Over Ampect » Medewerkers Ampect

Medewerkers Ampect

Graag vertellen wij iets over onszelf

Renate van Wijk, Operationeel Manager

Renate werkt sinds februari 2009 bij Ampect als operationeel manager. Daarnaast is zij ook verantwoordelijk voor de financiële administratie.

“Ik ben getrouwd en moeder van 2 prachtige zoons (14 en 10 jaar). Ampect is volledig ingesteld op het nieuwe werken en omdat ik een fantastisch team om me heen heb, kan ik deze functie goed combineren met mijn privésituatie. Mijn hobby’s zijn zwemmen, skeeleren, fitness en lezen.”

Myrna Meester, Trainer / Managementconsultant

Myrna werkt sinds het najaar  van 2011 als trainer/managementconsultant bij Ampect. Daarnaast is zij bezig met een promotie-traject in de organisatiepsychologie aan de Universiteit Leuven. Zij heeft veel ervaring opgedaan bij de Rijksoverheid, waar ze actief betrokken was bij een grote reorganisatie. Ook heeft zij zelf het trainersnetwerk PION opgericht dat gericht is op verdere professionalisering van het trainerschap.

“Als organisatiepsycholoog ben ik altijd geïnteresseerd geweest in het functioneren van (mensen in) organisaties. Met mijn werk bij Ampect hoop ik mensen, en daarmee ook de organisatie waarvoor zij werken, beter te laten functioneren. Ik denk dit onder andere te doen door wetenschappelijk gefundeerde theorieën om te zetten in praktisch advies. Daarnaast vind ik het belangrijk om veel aandacht te besteden aan het borgen van behaalde resultaten uit trainingen/ adviestrajecten voor de lange termijn. Hier ligt vaak de grootste uitdaging.”

Maaike van der Velden, Trainer / Consultant

Sinds mei 2012 is Maaike werkzaam bij Ampect Consultants. “Van trainingen geven en veranderingsprocessen begeleiden krijg ik enorm veel energie. Voor mij zijn mensen binnen organisaties de kern van ontwikkeling. Ik ben altijd op zoek naar het verhaal van mensen met wie ik werk, waarbij ik me met name richt op de kracht van de persoon in plaats van wat iemand niet kan.

Voordat ik bij Ampect begon heb ik me jaren ingezet voor een betere gezondheidszorg en met name de hiv-bestrijding in binnen- en buitenland. Zowel bij het Ministerie van Buitenlandse Zaken als bij Soa Aids Nederland heb ik veel projecten opgezet en gecoördineerd en daarbij ook regelmatig trainingen gegeven. Training en advies geven vond ik het meest waardevolle onderdeel van mijn werk. Daarom heb ik besloten om me hierin verder te scholen. Naast mijn studie Cultuur, Organisatie & Management (2006), heb ik mijn postmaster Interventiekunde behaald, gericht op coachen, trainen en organisatieontwikkeling (2012).”

Pieter Calis, Senior Trainer / Consultant

Pieter is sinds april 2012 betrokken bij Ampect als senior trainer en consultant. Hij heeft na zijn studie sociale en organisatiepsychologie ruim 8 jaar gewerkt als managementconsultant en organisatie-adviseur. De laatste jaren is hij zich meer gaan toeleggen op het begeleiden van teams en individuen binnen organisaties die in verandering zijn. Hij doet dat vanuit verschillende rollen maar legt de focus altijd op het daadwerkelijk borgen van de verandering in het dagelijkse handelen van mensen.

“Voor mij is het van essentieel belang dat de mensen binnen de organisatie een vitale en doelgerichte manier van werken met elkaar opbouwen. Vanuit die energie en de eigen innerlijke drijfveren komen mensen tot goede prestaties. Daarvoor is het wel nodig dat je weet wat jou drijft en waar je kracht ligt. In de trainingen maken we mensen daar bewust van. En we dagen mensen uit om hun eigen handelingsrepertoire te vergroten zodat ze meer flexibel kunnen inspelen op de eisen die het werk van hen vraagt.”

Larisa Landré, Trainingscoördinator / Medewerker Binnendienst

Larisa (1983) werkt sinds februari 2006 bij Ampect Consultants. Ze is hoofdverantwoordelijke voor het voorbereiden van de trainingen en eerste aanspreekpunt voor klanten en cursisten. Daarnaast is ze webmaster van deze site en houdt ze zich ook bezig met redactiewerk en design.

“Naast mijn werk bij Ampect Consultants ben ik ook nog raadslid in mijn woonplaats en vrijwilliger bij de Dierenbescherming afdeling Midden Nederland. Gelukkig biedt Ampect me veel ruimte om hier mee bezig te zijn. In mijn vrije tijd ben ik veel op het internet te vinden – o.a. voor het bijhouden van een aantal websites. Verder ben ik graag creatief bezig: fotograferen, musiceren, lezen, schrijven, schilderen en koken.”

Helen Ham, Managementassistent

Helen (1987) werkt sinds januari 2011 bij Ampect als managementassistent / financieel medewerker.

“Na mijn studie ben ik bij Ampect gaan werken als managementassistent. Ik krijg hier de kans veel te leren en me met een hoop verschillende dingen bezig te houden. Ampect heeft mij bijvoorbeeld de kans geboden een opleiding te volgen. Sindsdien behoort de boekhouding ook tot mijn takenpakket. De diversiteit van deze functie bevalt me erg goed. Mijn grootste hobby is reizen. Ik wil de hele wereld zien en ben dan ook zo veel mogelijk in het buitenland te vinden.”

Janna Termeer, Stagiaire

Via dit stukje wil ik me graag aan u voorstellen. Ik ben Janna Termeer, masterstudent Arbeids- en Organisatiepsychologie aan de UU.

“Vanaf half november ben ik als stagiaire verbonden aan Ampect Consultants, samen met Daniëlle den Hartog die dezelfde master volgt. Tijdens onze stage zullen Daniëlle en ik onder andere de training Communication Management gaan geven. Ik vind het interessant om te zien hoe een kleine verandering in een communicatiepatroon al een wereld van verschil kan maken. Het lijkt me een leuke uitdaging mensen met verschillende achtergronden en met verschillende werkervaring hierin te helpen. Naast deze praktische invulling zal ik tijdens mijn stage aan een afstudeeronderzoek werken. Het onderwerp staat nog niet vast, maar waarschijnlijk zal ik me gaan richten op leiderschap. Al met al heb ik ontzettend veel zin om te starten. Ik weet zeker dat het een leerzaam en interessant half jaar gaat worden!”

Daniëlle den Hartog, Stagiaire

Mijn naam is Daniëlle den Hartog en van november tot en met juni loop ik stage bij Ampect Consultants.

“Dit doe ik in het kader van mijn master Arbeids- en Organisatiepsychologie aan de Universiteit Utrecht. Samen met Janna Termeer, een studiegenoot van mij, loop ik de komende zeven maanden stage. Ampect Consultants spreekt mij aan, omdat ik mij binnen de Arbeids- en Organisatiepsychologie graag breed wil oriënteren. Aangezien ik bij Ampect zeer uiteenlopende taken mag uitvoeren en eigen verantwoordelijkheden krijg, is juist dit bedrijf geschikt voor de ontwikkeling van mijn persoonlijke en professionele vaardigheden. Bovendien houd ik van toneelspelen, regisseren, presenteren en verslaggeven dat van pas zou kunnen gaan komen bij het leren geven van trainingen. Tijdens mijn Bachelor en het eerste blok van mijn master heb ik enkel theorie tot mij gekregen. Daarom heb ik enorm veel zin om stage te lopen, zodat ik eindelijk mijn kennis in de praktijk kan gaan brengen. Naast de stage, zal ik mij ook gaan richten op de masterthesis. Het specifieke onderwerp hiervan is echter nog niet bekend, maar het zal zich richten op waarderend leiderschap. Waarderend leiderschap is één van de basistrainingen die Ampect aanbiedt en daarom een interessant onderwerp voor mij om onderzoek naar te doen.”

 

Samenwerkende trainers

Jessica Geluk, Freelance Trainer/Consultant

Jessica (1976) is sinds 1 februari 2011 trainingspartner van Ampect. Daarvoor werkte zij vanaf augustus 2006 bij Ampect Consultants als trainer/consultant.

“Na 9 jaar gewerkt te hebben in de arbeidsbemiddeling als intercedent, re-integratieconsulent en manager trok het trainersvak mij enorm aan. Ik volgde een trainersopleiding en trainde in de afgelopen jaren met plezier verschillende soorten bedrijven in onder andere het bank-en verzekeringswezen, sierteelt, automotive, re-integratie en gemeentes. Het thema ‘mens en organisatie’ is een rode draad in mijn loopbaan. Als trainer kan ik een constructieve bijdrage leveren aan de persoonlijke en professionele ontwikkeling van mensen en hiermee ook aan de ontwikkeling van organisaties.”

Drs. Rozemarijn P. Dols

Rozemarijn is sinds 2008 verbonden als associate bij De Galan Groep. Daarvoor was zij werkzaam als directielid en manager personal development bij het LTP.

Zij is een ervaren psycholoog en verbonden aan het NIP (Nederlands Instituut van Psychologen). Zij houdt zich primair bezig met de ontwikkeling van mensen in organisaties en dat liefst in de meeste brede zin. Zo heeft zij ervaring met het verzorgen van werving- en selectieprocedures, assessments, het begeleiden van teams en conflicthantering, management- en loopbaancoaching en leiderschapstrainingen. Zij schrijft artikelen over diverse onderwerpen heeft een boek geschreven over professionele loopbaancoaching en het gebruiken van creatieve werkvormen.

Drs. Gerard M. van Dieren

Gerard is organisatiepsycholoog en heeft zich in 2009 als organisatieadviseur aangesloten bij de Galan Groep.

Hij begeleidt bestuur en directie van profit en non-profit organisaties bij strategieontwikkeling en de vertaalslag van strategie naar organisatie. Daarnaast is hij geïnteresseerd in vraagstukken op het gebied van organistatie-inrichting, governance en control. Hij verzorgt opleidingen op het gebied van managementontwikkeling, adviesvaardigheden en conflicthantering. Gerard is een betrokken, toegankelijke en analytische opleider en adviseur die werkt op basis van wederzijds commitment en het samen vormgeven van het beoogde resultaat.

Drs. Gerard.W.J. Dekkers MMO

Gerard (1965) is economische psycholoog en marketeer. Hij heeft jarenlange ervaring als programma manager bij grote Nederlandse banken en als coach voor managers. Vanwege zijn passie voor menselijke relaties is hij – in samenwerking met Ampect – weekendworkshops voor relaties gaan geven.

Gerard Dekkers heeft zich altijd al geïnteresseerd in de beweegredenen van mensen voor hun handelen. Deze interesse heeft zowel betrekking op anderen als op zichzelf! Daarnaast is hij gepassioneerd voor communicatie in de brede zin van het woord, en met name het effect van communicatie op de vitaliteit van mensen. Vitaliteit bestaat vanuit zijn visie uit verschillende aspecten of dimensies die elkaar in verschillende richtingen beïnvloeden: lijf, hoofd, hart en ziel. Communicatie vormt hier de sleutel tot een samenhangend geheel, zowel met jezelf als met anderen. Binnen o.a. Rabobank wordt deze geïntegreerde methodiek als leidraad gebruikt voor interne mentoring.